لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1402
بازدید : 142
نویسنده : تاسیساتی تهران

لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی

لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی از آن دسته کارهایی است که معمولا به 3 دلیل اجرا میشود. دلیل اول کاهش هزینه های اجرای جابجایی و تغییرات لوله کشی گاز است. مساله دوم به دلیل عدم دسترسی به جوشکار یا تجهیزات لوله کشی گاز و مساله سوم برای اجتناب از کثیف کاری و آلودگی هایی که جوشکاری لوله گاز دارد , میباشد. اما بایستی توجه کرد که لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی یک کار غیرقانونی بوده و در صورت بروز حوادث, مسولیت آن برعهده مالک ساختمان میباشد. 

این کار بیشتر در خرده کاری لوله کشی گاز و برای کاهش قیمت لوله کشی گاز ساختمان به کار گرفته میشود.

شاید برخی فکر کنند که استفاده از لوله های پلاستیکی خطری نداشته و در برخی مقاطع کوچک یا زیاد از لوله های سبز یا سفید پلیمری استفاده کنند اما به صور قطع بخاطر شرایط فیزیکی و  استاندارد استفاده از هرگونه لوله پلیمری در خدمات لوله کشی گاز ساختمان ممنوع است و فقط در خط لوله های بین شهری آن هم طبق ضوابط خاص لوله های پلی اتیلن به صورت دفنی بکار میروند.

قیمت لوله درزدار سپاهان

ویژگی های لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی

هر چند که به شکل رسمی لوله کشی گاز خانگی به لوله پلاستیکی سبز و سفید و پنج لایه موانعی دارد اما اینکار دارای محاسنی هم دارد که میتوان به کاهش قیمت لوله و اتصالات و دستمزد لوله کشی, سریع بودن اجرای کار و عدم پوسیدگی لوله ها در برابر رطوبت است. 

البته لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی و پنج لایه در ساختمان هایی به کار گرفته میشود, که دارای کنتور گاز بوده و این ریسک را دارد که در صورت به وجود آمدن مشکلات فنی و ایمنی کنتور گاز سلب مالکیت شده و انشعاب از مالک گرفته شود. اینکار معمولا برای تغییرات چند متری انجام شده و در رنج زیاد با با سایز و متراژ بالا ریسک بالایی دارد. 

از جمله خصوصیات منفی این کار هم میتوان به آسیب پذیری لوله های پلیمری در برابر شعله آتش و ضربات سنگنین فیزیکی و فشار بالا اشاره کرد. برای جلوگیری از خطرات اینکار بهتر است از نقطه انفصال و انشعاب گیری از لوله کشی گاز استاندارد یک شیر گازی برنجی برای قطع کردن در مواقع ضروری و عدم استفاده نصب شود.

بعد از تغییرات و اجرای لوله کشی گاز خانگی بایستی حتما تست انجام شده و در صورت بروز نشتی یا احساس بوی گاز این مساله رفع شود. در اغلب موارد این مورد برای نصب کباب  پز , بخاری , آبگرمکن و جابجایی های آنها صورت گرفته و بایستی محل شعله آتش تا لوله پلاستیکی حداقل 50 سانتیمتر فاصله داشته باشد.

از خم کردن لوله و تحت فشار بودن لوله های پلاستیکی در نقاط مختلف بایستی اجتناب شده و در صورت نصب روی دیوار با بست لوله های محکم شوند. برای اطمینان بهتر است از شیرهای برنجی استاندارد و اتصالات فلزی در نزدیکی وسیله گازسوز استفاده شود.

لوله کشی گاز با لوله پنج لایه نیز اخیرا در برخی موارد دیده شده است. در این روش باتوجه به انعطاف و استحکام نسبی لوله های پنج لایه به خصوص در مواردی که سقف کاذب وجود دارد, لوله پنج لایه مانند شلنگ از سقف یا زیر کف و دیوار عبور داده شده و کار انتقال گاز را انجام میدهد. نکته مهم غیر از مهار لوله ها , آب بندی محل اتصالات لوله کشی پنج لایه است.

به هرحال لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی یکی از روش های لوله کشی گاز بدون جوشکاری بوده و در بسیار موارد استفاده میشود.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: